reklama

Čo nevidieť budú za nás robiť stroje

Takúto vetu v poslednom čase viac a viac počúvam a minulý týždeň som zažil vec, ktorá mi to pripomenula. Pokazila sa mi doma žiarovka na svetle a tak som sa vydal do obchodu kde som lampu kúpil, zaobstarať novú.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Obchod je celkom blízko môjho domova a tak som nikdy ani predtým (lampu máme už x-rokov a niekoľko krát sme žiarovku už menili) neuvažoval, že by som si túto vec zohnal na internete. Nakoniec je to celkom špecifická žiarovka a tak aj prirodzene očakávam, že v obchode ktorý sa špecifikuje na svietidlá mi predajú presne čo potrebujem, alebo vhodne poradia.

S úsmevom, optimisticky naladený som teda vstúpil do obchodu. Bola tam len jedna pani predavačka a žiadny zákazník okrem mňa. Už medzi dverami som jej teda oznámil, že naháňam aha takéto niečo. Okamžite definovala čo to moje "takéto niečo" je a tiež s úsmevom mi oznámila, že sa to už dva roky nevyrába.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Asi poznáte ten pocit. Aj keď lampa ako taká nemá extra vysokú cenu, nemáte hneď chuť naháňať niečo nové, zisťovať že to tam nepasuje, treba vŕtať nové diery, ale už moc nie je kam a podobne.

Nebol som teda celkom nadšený a skúsil som zaprotestovať: Veď ale tu som lampu kúpil! Odpoveď na seba nenechala dlho čakať a dozvedel som sa, že nič sa nevyrába naveky. Zjavne niekto čakal na to, že si hneď vyberiem novú lampu a "všetci" budú spokojní. Nie som ale ja asi štandardný kupujúci. Pomyslel som si, že nenechám sa len tak odbiť a pozriem niečo na internete. Pekne som sa teda pozdravil a pobral domov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po príchode domov samozrejme netrvalo dlho a niečo som našiel. Aj keď teda tetuška mala pravdu a daná žiarovka sa už nevyrába, všade na internete za ňu svietila náhrada ktorú som si objednal, vyzdvihol a spokojne namontoval. Nová žiarovka má nižšiu spotrebu a výrazne silnejšiu svietivosť a tak som zachránil riešenie novej lampy, patálie s jej montážou a ešte máme doma aj bonusy navyše.

Prečo to tu vlastne teraz píšem?

Ak je niekto v práci len stroj a nedokáže urobiť viac, ako predať to čo má v katalógu, stroj ho naozaj ľahko nahradí. Takíto ľudia sa musia naozaj báť, či to už bola priamo majiteľka obchodu, alebo zamestnanec. Stačilo sa pozrieť na internet, prihodiť si cenu, objednať mi tovar ktorý som chcel a povedať: "Teraz to tu nemáme, príďte pozajtra!" Stále by som si myslel, že som v špecializovanom obchode a asi niekdy by som nezistil, že mi predali niečo z internetu s možno aj viac ako 50% príplatkom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A to stroj nikdy nebude vedieť urobiť. Zachovať sa v danej situácii intuitívne a vyriešiť problém zákazníka, aj keď nad mieru štandardných možností.

Viliam Kanianský

Viliam Kanianský

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Aktívne sa venujem vývoju webstránok a online marketingovým aktivitám ako SEO Optimalizácia pre vyhľadávače a PPC v Google AdWords vo firme CoolStranky.sk Zoznam autorových rubrík:  Zo životaDrupalPolitika

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu